Stap 5 – Optimalisatie van de inhoud van uw website

Zorg er voor dat je site inhoud heeft. Het klinkt misschien gek maar besteed aandacht aan kwalitatieve inhoud. Dat zijn dus teksten die ergens over gaan. Neem desnoods een tekstschrijversbureau in de arm en zorg er voor dat er minstens zo’n 500 woorden op een pagina staan.

Relevante inhoud wil zeggen dat je website echt ergens over moet gaan. Want niemand zit te wachten op een site zonder inhoud of met alleen een paar foto’s. Als je succesvol wilt zijn op internet zal je tijd moeten investeren en moeite moeten doen. Het bekende spreekwoord is eerst zaaien en dan oogsten. Je zult vele uren moeten typen, teksten aanpassen, beter maken, bezoek gedrag terugkoppelen en dan nog meer typen.

Zorg ook voor voldoende afwisseling op een website

Gebruik de spellingscontrole en/of laat je teksten nakijken want zoekmachines herstellen de typefouten van een zoekopdracht. En gebruik natuurlijk goede trefwoorden in de  teksten. Trefwoorden die weer aansluiten bij je metatags en bij datgene wat je onder de aandacht wilt brengen. Gebruik dezelfde woorden niet te vaak, koop desnoods een synoniemen-woordenboek.

Inhoud soorten

Samengevat zijn er 3 soorten inhoud:

1 Inhoud in licentie
Deze inhoud kan komen van bijvoorbeeld een persbureau. Veel nieuws sites hebben de zelfde nieuwsberichten verkregen van Reuters of het ANP. Soms mag je ook gratis met bronvermelding stukjes doorplaatsen. Doordat de tekst op verschillende plekken zal verschijnen is de tekst niet uniek en dus slecht voor de ranking

2 Originele inhoud
Door jezelf geschreven teksten. Zelf bedacht en zelf verzonnen. Uitleg over een onderwerp, beschrijving van je bedrijf of diensten. En ben je niet zo goed in het schrijven van teksten, huur dan een professionele tekstschrijver in. Bij voorkeur een tekstschrijver met verstand van lees-psychologie. Welke tekst leest lekker weg. Welke boodschap wil je overbrengen en tot welke actie wil je mensen verleiden. Dit soort teksten zijn fantastisch voor de zoekmachines, je ranking en dus je online activiteiten.

3 Dynamische inhoud
blog_beginnen

Blogs zijn een goed voorbeeld van dynamische inhoud en kan origineel of in licentie inhoud zijn. Een blog is een soort online dagboek waar mensen hun berichten kunnen publiceren.

Stap 6 – Interne Links
 
 

Overige Stappen

Meer over metatags