Google Penguin #seo update: Content voor je bezoekers

Content schrijf je voor je bezoekers, niet voor de zoekmachines. De laatste update van Google slaat diverse websites hard om de oren.

Zorg dat je web content gericht is op bezoekers en niet op zoekmachines. Een zoekmachine koopt immers geen producten of diensten bij je, een web-bezoeker wel. Je web-content moet relevant en interessant zijn voor de zoekvraag van een bezoeker. Daarbij is het van belang een duidelijke meerwaarde te bieden ten aanzien van de reeds beschikbare informatie. Heb je een website met slecht leesbare teksten vol met zoekwoorden en biedt de info geen meerwaarde voor je bezoeker? Dan is het de hoogste tijd, je bezoeker centraal te stellen en je content een grote oppoets beurt te geven.

De Google Penguin update is helemaal gericht op het opsporen en verwijderen van web spam. Hierbij moet je jezelf dus afvragen welke spam-achtige technieken je hebt toegepast om Google om de tuin te leiden om de zoekresultaten te beïnvloeden.  Of zoals Google in het perbericht schreef:

Black hat SEO tactics targeted by Google include: over-optimization, keyword stuffing, and link schemes, all of which seek to artificially inflate a website’s organic rankings.

Google Webmaster hulpprogramma

Heb je een bericht ontvangen van Google bij de Webmaster hulpprogramma?

Corrigeer direct alles wat Google heeft aangemerkt als web spam. Verwijder alle content van je website, die mogelijkerwijs als spam aangemerkt kan worden of pas de content aan, zodat deze binnen de richtlijnen van Google valt. Corrigeer alles waarvan je denkt dat Google dit als spam zou kunnen beschouwen.  Heb je dit allemaal gedaan, dan is het een kwestie van afwachten of Google je site opnieuw beoordeeld en daarbij weer beter in de index gaat opnemen.

 

[si-contact-form form=’1′]

Meer over metatags