Er zijn 200 factoren die bepalen op welke positie iets in Google komt te staan

Bedrijven die online geld verdienen zijn sterk afhankelijk van het aantal bezoekers op hun site. Een stijging of daling van het aantal bezoekers kan direct gevolgen hebben voor de inkomsten. Om het aantal bezoekers vanuit zoekmachines op niveau te houden of te laten toenemen is zoekmachineoptimalisatie (SEO) een must. Welke factoren wel of niet belangrijk zijn voor SEO is vaak onduidelijk, daarom heeft Search Engine Land een overzichtelijk periodiek systeem van de belangrijkste SEO elementen ontwikkeld.

 

( grotere afbeelding )

 

Het periodiek systeem van SEO elementen is te verdelen in vier hoofdcategorieën:

  • SEO op de site
  • SEO buiten de site
  • SEO Overtredingen
  • Blokkeren

 

SEO factoren

Zoekmachineoptimalisatie is voor niet SEO-specialisten vaak een vaag begrip. Diverse ‘SEO-specialisten’ vertellen dat een bepaalde aanpassing aan de site voor een hogere positie in de zoekmachine gaat zorgen en daardoor meer verkeer gaat opleveren, maar garanties kunnen er nooit worden gegeven. Klanten hebben het gevoel dat ze geflest worden en de SEO-specialisten hebben extra zorgen omdat de positie sneller of meer had moeten stijgen dan het heeft gedaan. Dit geeft direct aan wat het succes is van een goede SEO strategie.

Zoekmachineoptimalisatie is niet af en toe de focus leggen op één onderdeel, zoals linkbuilding, en dan denken dat de positie beter wordt. Zoekmachineoptimalisatie is het continue in de gaten houden, aanpassen en bijsturen van een groot aantal factoren. In totaal zijn er 200 factoren die bepalen op welke positie iets in Google komt te staan. Search Engine Land heeft een SEO formule ontwikkeld waar de belangrijkste elementen voor zoekmachineoptimalisatie in een periodiek systeem afgebeeld worden.

 

Meer over metatags