Metatags en Yahoo!

Over Yahoo!, het gebruik en de invloed van Metatags is al heel veel geschreven.

Maar toch zetten we nog even de belangrijkste zaken op een rij en geven we wat aanvullende tips voor het gebruik van de zoekmachine Yahoo! .

Yahoo! maakt actief gebruik van metatags en toont zowel de titel als de description tag in de resultaten.

 

 

Volgens recent onderzoek van het toonaangevende onderzoeksbureau Nielsen/Netratings heeft Yahoo! een marktaandeel van rond de 19%.

  • 61% Google
  • 19% Yahoo
  • 11% Microsoft Bing en MSN live
  •  5% AOL

Hoe komt Nielsen/Netratings aan de 19%? Heel simpel: men zoekt op meer plekken dan alleen bij Google. Vergeet ook niet dat mensen spullen zoeken via Marktplaats, banen bij Monsterboard en vakanties bij Vliegwinkel. Verder krijgen vrijwel alle nieuwe HP en Dell computers standaard de Bing/Live Search toolbar geïnstalleerd. En heeft de browser Firefox de zoekmachine Yahoo als standaard staan in plaats van Google.

Yahoo! onbelangrijk? Het is dan de vraag of je wel 1 op de 5 van je bezoekers kunt missen!

Yahoo! neemt de titel en description tag 1 op 1 over dus benut deze kans om relevante informatie te tonen en haal zo toekomstige klanten over om op jouw vermelding te klikken. De titel en de meta description tag zijn erg van invloed want deze worden weergegeven als de tekst bij de zoekresultaten. Zorg dus dat je metatags voor elke pagina uniek zijn en uitnodigen om op te klikken. Samen met een relevante html title tag vormen deze de paar regels tekst in een zoekmachine vermelding die de bezoeker moet overhalen.

Nogmaals het moet wel relevant zijn dus misbruik dit niet!

yahoo_en_metatags

Het is een kwestie van A B C ! Mensen zoeken namelijk met :

  • (A) zoekwoorden, als resultaat komt dan de
  • (B) titel in beeld. Dat is die blauwe aanklikbare regel met daaronder de
  • (C) description meta tag. Het wervende tekstje om je over te halen om te klikken.

Gratis Yahoo! toolbar tijdens een Java update

Je kent het wel, ’s morgen zet je de PC aan en gelijk krijg je een melding dat je Java moet updaten. Wat veel mensen niet in de gaten hebben is dat bij onder andere de browser FireFox er een klein regeltje bij de updater staat. “Wilt u Yahoo instellen als uw standaard zoekmachine?” of “Install the Yahoo! Toolbar”.

JavaSetupYahooToolbar

Omdat dit vinkje standaard op akkoord staat installeren op deze manier dagelijks heel veel mensen de Yahoo zoekmachine in hun Firefox voorkeuren. Nog een reden om aandacht te besteden aan Yahoo en je website aan te melden.

Yahoo! Small Business Help

Yahoo! heeft veel Engelstalige informatie beschikbaar op haar Small Business Help pagina’s.

In tegenstelling tot bijvoorbeeld Google ondersteunt Yahoo! wel het gebruik van relevante zoekwoorden. Ook speurt Yahoo!  actief naar het misbruik van de keyword meta tag. Verder neemt Yahoo! natuurlijk de meta description tag direct over in de zoekresultaten en is de title-tag de aanklikbare regel op de resultaat-pagina.

Yahoo! maakt ook gebruik van je SiteMap.

Metatags – Waar zet ik die in mijn website ?

Uiteraard moet je de metatags op alle pagina’s plaatsen, dus niet alleen op de eerste index pagina. Zorg er wel voor dat iedere pagina zijn eigen relevante tags krijgt, met trefwoorden en begrippen die betrekking hebben op de inhoud. Het lijkt misschien veel werk om voor iedere pagina aparte metatags te verzinnen maar je zult zien dat het werkt.

Hoe lang het vervolgens duurt voordat Yahoo! de informatie uit de metatags overneemt is moeilijk te zeggen. Yahoo! spidert je website sneller naarmate je website actueel is, vaak nieuwe informatie heeft, nieuwe pagina’s en ook inkomende links hier naar toe tellen weer mee. Er zijn websites die Yahoo! maar 1 keer in het kwartaal zal spideren maar bijvoorbeeld nieuwswebsites komen vaak binnen een minuut al in de index voor. Hoe lang het duurt voordat metatags verschijnen in Yahoo! is dus moeilijk te zeggen maar reken op een paar weken voor een gemiddelde website.

Aanmelden & Gevonden Worden

Betaalde aanmelding en gratis hulp.

Er bestaan een hoop misverstanden over het aanmelden van een website bij de zoekmachines. Het enkel en alleen aanmelden bij de bekende zoekmachine Google heeft eigenlijk geen nut omdat Google weer kijkt bij andere zoekmachines, websites en natuurlijk sociale media om te zien hoe je vermelding of ranking daar is. Het is dus belangrijk dat je site op meerdere plekken “vindbaar” is.

Kies daarom voor een compleet en veilig pakket van Metatags !

Gratis website Aanmelden bij de ZoekmachinesMetatags Aanmelden Zoekmachines NL pakketaanmelden-euMetatags Aanmelden Zoekmachines Wereld pakket

Meer over metatags