Mobile search en seo

Er is een groot verschil tussen mobile search zoek resultaten op mobieltjes waarmee je kunt internetten en de zoek resultaten die worden weergegeven op een desktop browser op een normale PC. Dat is een belangrijke reden waarom er nagedacht moet worden over zoekmachine optimalisatie voor mobiel internet. Zoekmachines splitsen steeds meer naar normale website voor desktop browsers en mobiele websites voor smartphones.

Een website die enkel geoptimaliseerd is voor desktop search is dus niet voldoende om ook goede rankings te behalen bij mobiele zoek resultaten. Mensen zoeken anders met een mobieltje. We zullen drie belangrijke verschillen tussen desktop en mobile search bespreken.

Google Places

google_places_metatagsGoogle Places is de dienst van Google welke bedrijfseigenaren de mogelijkheid biedt om voor hun bedrijf een plaatspagina aan te maken. De plaatspagina wordt onder andere weergegeven in Google Maps en Google Search. Mobiele zoek resultaten richten zich op lokale zoek resultaten. De gedachte is dat je graag iets in de buurt wilt vinden. Aanbiedingen van Google Places verschijnen dus vaak hoger bij mobiele zoek resultaten dan bij desktop resultaten. Daarom is Google Places belangrijk voor lokale bedrijven die geïnteresseerd zijn in mobiele zoekmachine optimalisatie. Afhankelijk van de producten en diensten van je bedrijf is geo-targetting (content weergeven afhankelijk van de locatie van de bezoeker) een goede keuze. Het is simpelweg beter voor de mobiele visibiliteit van je website in Google.

Suggesties van autocomplete

autocompleteOp je mobieltje begin je te typen en voordat je het weet staat er al een heel woord. Dat is autocomplete. Autocomplete resultaten gedragen zich als normale zoekresultaten. Optimaliseer je mobiele website dus voor deze mobiele zoeksuggesties door gebruikers te verleiden een call to action te ondernemen naar een bepaalde suggestieve zoekterm die wordt aangeboden via autocomplete.

Een call to action is te verbeteren door gebruik te maken van een pakkende titel. En omdat het mobiel internet is, adviseren wij een korte pakkende titel. Een titel zoals “home” of “welkom” kan echt niet meer!

Gepersonaliseerde zoekresultaten

google-places-maps-mobileGoogle maakt gebruik van onder andere cookies. Bestandjes die bijhouden waar je naar kijkt. Zo weten zoekmachines wat jouw interesses zijn. De resultaten bij mobiel zoeken zijn meer gerelateerd aan de interesses van de surfer in kwestie en worden bij mobiele browsers vaker getoond dan bij desktops browsers. Maak dus een goede afweging tussen generieke of juist hele specifieke woorden.

Uiteraard is Google mobile een bekende mobiele zoekmachine maar vergeet niet dat mensen ook op andere manieren zoeken. Niet alleen via m.bing of yahoo mobile maar ook via Twitter of Facebook. Google zal proberen om haar dominante positie in mobiel zoeken te behouden. Daarom zullen er ongetwijfeld nog meer verschillen ontstaan tussen mobiel en desktop search.
Metatags en websites voor mobiel – Wat zijn jouw kansen ?

Metatags en Mobiele websites – Wat zijn jouw kansen ?

Wist je dat Google je website een hogere ranking geeft als de website echt geschikt is voor het mobiele internet? Tot nu toe zijn mobiele websites in veel gevallen een “uitgeklede” versie van de gewone website. Dat werkt niet lekker. Plaatjes zijn te groot, verkeerde informatie en pagina’s die niet relevant zijn voor mobiele bezoekers.

Kortom, frustratie en slechtere ranking bij de zoekmachines.

howtogomoIs jouw website eigenlijk wel geschikt voor het mobiele netwerk? Hoe ziet je website er uit op een smartphone of op een tablet? De beste oplossing is een normale website voor PC gebruik en een aparte website voor mobieltjes. Meer over dit onderwerp kan je vinden op de website van SiteOpMobi. Vraag gerust een gratis test account aan!

http://www.siteop.mobi

 

Metatags – Waar te plaatsen ?

Zoekmachines zoals Google, Yahoo en Bing maken actief gebruik van metatags. Een mobiele website heeft uiteraard eigen SEO toepassingen, mede vanwege local search.

Aanmelden & Gevonden Worden

Betaalde aanmelding en gratis hulp.

Er bestaan een hoop misverstanden over het aanmelden van een website bij de zoekmachines. Het enkel en alleen aanmelden bij de bekende zoekmachine Google heeft eigenlijk geen nut omdat Google weer kijkt bij andere zoekmachines, websites en natuurlijk sociale media om te zien hoe je vermelding of ranking daar is. Het is dus belangrijk dat je site op meerdere plekken “vindbaar” is.

Kies daarom voor een compleet en veilig pakket van Metatags !

Gratis website Aanmelden bij de ZoekmachinesMetatags Aanmelden Zoekmachines NL pakketaanmelden-euMetatags Aanmelden Zoekmachines Wereld pakket

 

Meer over metatags