SEO en de titel van uw webpagina: het visitekaartje van uw website

html_title_sourceDe titel is als het ware je visitekaartje, de eerste indruk die mensen krijgen en die ze moeten overhalen om jouw site aan te klikken en niet die van de concurrent.

Kijk maar naar de onderstaande 4 voorbeelden. Welke vermelding bij een zoekmachine klikt jij eerder aan?

Homepage

Welkom bij Jansen BV

Jansen Kabels online webwinkel

Alle soorten kabels voor radio en tv | online bestellen = volgende dag in huis

Uiteraard is de laatste titel het beste. Let ook op het gebruik van bijvoorbeeld het pipe-teken | Een pipe is het rechtopstaande streepje dat meestal boven de enter op het toetsenbord zit. Hiermee geef je visueel een scheiding aan. En vergeet niet dat mensen teksten scannen en niet lezen. Dus ga experimenteren met de titel en probeer uit welke titel de meeste kliks en de beste conversie geeft. Want het kan altijd beter:

Alle soorten radio & tv kabels | vandaag bestellen = morgen in huis

Benadruk wat jouw bedrijf of webdienst uniek maakt:

Alle soorten radio & tv kabels op voorraad | niet goed geld terug

Belangrijk is dat de titel ook de aanklikbare regel is. Met de titel heb je dus invloed op het klik gedag van mensen. En dus is het verschrikkelijk belangrijk om een goede titel te verzinnen. Iedere pagina op je website moet voorzien worden van een aparte titel. Hier gaan veel (hobby) site bouwers ook altijd de mist mee in. Door het gebruik van een template staat overal dezelfde titel. Daardoor verdwijnen je kansen in de zoekmachines als sneeuw voor de zon.

1) herhaal nooit steekwoorden in een titel
2) gebruik karakters voor leesbaarheid zoals () * en |
3) zet een call-to-action in de titel. Zet aan tot de klik, vraag om de order!

Meer weten over de <title> , lees verder op:  metatags.nl/html_tag_title_tag

Meer over metatags