Wat is de html tag HTTP-EQUIV=REFRESH meta tag refresh

Met deze metatag geeft aan na hoeveel tijd een pagina ververst moet worden of na hoeveel seconden je door middel van de meta tag refresh wilt laten doorverwijzen naar een andere pagina.

Zoekmachines geven refresh pagina’s een extra negatieve waarde. Het aanbrengen van een aanklikbare link of een 301-redirect is dan een betere en nettere oplossing.

Het kan je vermelding negatief beïnvloeden als je de refresh tag verkeerd gebruik!

Een voorbeeld van de zogenaamde refresh waarde is:

<meta http-equiv="refresh" content="waarde">

Deze refresh-tag zorgt voor het automatisch doorschakelen naar een volgende pagina.

<meta http-equiv="refresh" content="30; URL=http://www.metatags.nl/aanmelden">

Hier is “30” het aantal seconden en /aanmelden  is de pagina waar naar verwezen wordt. Stel je organiseert ieder jaar een groot evenement. De inschrijving voor dit evenement vervalt na afloop en ieder jaar heb je een nieuwe pagina om alvast een voorinschrijving te doen voor volgend jaar.

Voorbeeld metatag HTTP-EQUIV=REFRESH

  1. www.uwevenement.nl/2015inschrijven.html
  2. www.uwevenement.nl/2016inschrijven.html

Zodra nu pagina 1 niet meer actueel is plaat je daar een nieuwe pagina met bijvoorbeeld de tekst “2015 is gesloten, schrijf je nu in voor 2016. En vervolgens zet je in de broncode een refresh zodat de bezoeker vanzelf naar de volgende pagina gaat.
Deze refresh-tag zorgt voor het automatisch doorschakelen naar een volgende pagina.

<meta http-equiv="refresh" content="10; URL=/2016inschrijven.html">

Hier is “30” het aantal seconden en /aanmelden  is de pagina waar naar verwezen wordt.

LET OP: veel internetters hebben een hekel aan dit soort browser-beïnvloeding. Die willen zelf bepalen waar ze op klikken en ervaren het “doorschieten” naar een volgende pagina dan ook als vervelend. Ga dus zorgvuldig om met deze manier van invloed uitoefenen. Het aanbrengen van een aanklikbare link of een 301-redirect is een betere oplossing.

Metatags – Waar te plaatsen ?

Uiteraard moet je metatags op alle pagina’s plaatsen, dus niet alleen de eerste index. Zorg er wel voor dat iedere pagina zijn eigen relevante tags krijgt, met zoekwoorden en begrippen die betrekking hebben op de inhoud. Het lijkt misschien veel werk om voor iedere pagina aparte metatags te verzinnen maar je zult zien dat het werkt.

Gebruik de Metatags Generator om juiste metatags te maken.

<meta name=”refresh” tag  samengevat

De metatags http-equiv=”refresh” tag gebruik je om een pagina te herladen of om te verwijzen naar een nieuwe pagina.

  1. Lees verder waarom metatags belangrijk zijn en wat doen zoekmachines er mee.
  2. Gebruik de metatags generator om juiste metatags te maken.
  3. Laat gratis je website analyseren en lees onze aanbevelingen.
  4. Zorg voor een goede aanmelding bij de zoekmachines en kies 1 van onze pakketten.

     
    Gratis website Aanmelden bij de ZoekmachinesMetatags Aanmelden Zoekmachines NL pakketaanmelden-euMetatags Aanmelden Zoekmachines Wereld pakket

Meer over metatags