Onderwerp: Blog

Blog

Top 10 SEO Quick Wins voor MKB Nederland

De wereld van de SEO-professie wordt alsmaar gecompliceerder en er komt steeds meer specifieke kennis bij kijken om je in dit veld staande te houden. Voor ingewijde kan dit al eens ingewikkeld zijn, laat staan uitleggen aan een SEO-leek hoe je je webpagina het beste ranked. Gelukkig kan daar de hierop volgende checklist soelaas bieden. Deze checklist zal de kern van SEO en ranking in Google’s resultaten bespreken. Uiteraard is er nog veel meer over dit onderwerp te zeggen en gaat het dieper dan we in dit artikel bespreken, maar laat dit een fundering zijn.

1. Toegankelijke pagina wiens content makkelijk door Google kan worden herkend en ontleed.

Het is cruciaal dat Google kan begrijpen wat de pagina behuisd, dat de content in een door Google leesbare manier gepresenteerd wordt en dat foto’s, video’s, embeds of elk.
lees verder

Internet marketing voor de feestdagen

Internet marketing blog door: Jonathan Schokker Nu de feestdagen voor de deur staan en het einde van het jaar met rasse schreden nadert wordt het zo langzamerhand tijd om de balans over 2016 op te gaan maken. Zijn de SEO doelstellingen behaald? Heeft de website de hoeveelheid bezoekers gekregen welke aan het begin van het jaar als doelstelling waren geformuleerd? Converteren de website bezoekers voldoende in leads en sales? Is de ranking van de website op de belangrijke zoekwoorden verbeterd? Zijn de posities, in Google, behaald waarnaar gestreefd werd?

Internet marketing

Indien de SEO doelstellingen niet behaald zijn dan is er nog veel werk aan de winkel. En als deze doelstellingen niet behaald zijn dan ben je eigenlijk gewoon te laat. Alles wat je nog kan doen om de ranking van de website te verbeteren zal vaak met.
lees verder

Google gestopt met advertenties aan de rechterkant

Afgelopen week is Google gestopt met het vertonen van advertenties aan de rechterkant. Advertenties worden dan alleen nog maar aan de bovenkant en onderkant vertoond. Zoek je nu op bepaalde woorden dan krijg je bovenaan tot wel 4 rijen betaalde resultaten. Eigenlijk komen er bij Google dus alleen nog maar advertenties in beeld als je wat zoekt.   24 februari 2016 - Was Google ooit de tegenhanger van Yahoo en AltaVista met een "kaal" ontwerp, nu lijkt de geldmachine nog harder te gaan draaien. Toen begon Google met 3 kleine blokjes aan de rechterkant en later volgende 1 helder advertentie blok bovenaan en nog wat meer blokjes. Door heel geleidelijk de blokjes visueel uit te kleden, onder het mom van "strakker ontwerp" is voor de gemiddelde bezoeker het lastig te zien wat nu een advertentie is en.
lees verder