5 tips voor een succesvolle landings-pagina

In een onderzoek naar landings-pagina’s bij meer dan 150 bedrijven blijkt dat het nog heel vaak mis gaat in het krijgen en dan ook vasthouden van de aandacht van de bezoeker. Daardoor loop je de kans mis om van de bezoeker een koper te maken. De conversie.

landings-pagina optimalisatie

 

5 tips voor een succesvolle landings-pagina

1) Een landings-pagina heeft niet de zelfde boodschap of slogan als de banner of link waarop geklikt is. Dit kwam voor in 45% van de gevallen

2) Het aantal bedrijven dan de bezoeker in verwarring brengt doordat de landings-pagina een andere layout of huisstijl heeft als de aangeklikte banner: drie van de 10

3) Landings-pagina’s die een invul formulier bevatten met meer dan 10 velden die je eerst moet invullen kwam voor in 45% van de bezochte bedrijven.

4) Het is algemeen bekend dat een navigatie bar of navigatie menu de aandacht kan afleiden van de bezoeker en dus de conversie kan laten mislukken. Toch hadden 7 van de 10 landings-pagina een keuze menu of navigatie banner.

5) Professionele schrijvers weten dat het moeilijk is om korte stukjes te schrijven. Marketeers echter typen maar door. Meer dan 25% van de bezochte landings-pagina’s hadden meer dan 2 pagina’s met tekst onder elkaar om door te scrollen.

Meer weten over succesvolle landings-pagina’s of voordeel gedreven titels in plaats van product omschrijvende titels ? Neem gerust contact met ons op.

Meer over metatags